Utvecklingen av vårat ”boost up” kit går vidare med FD3(R)S!

bild20052Igår hade jag lovat er lite insight i Martins jobb för dagen med att gå igenom hans gamla Superstage-dräpare (1.25,10 på gatdäck!). Nya ägaren är en gammal vän till Martin som heter Tommy, väldigt vass banåkare och bilen hamnade i helt rätt händer. Han nöjde sig däremot inte med att behålla bilen med vårat standard ”Boost up” kit utan vill ha den ännu driftsäkrare!

 

Sagt och gjort så har Martin sedan dess lagt många timmar på att forska i hur man kan få ut absolut max av Serie 8 turbona och ha en riktigt fin övergång mellan första och andra sekventiella turbon. Det roliga är ju att alla -99 spec ”Series 8” inte bara har lite bättre turbos, utan hela system för laddtrycksstyrning är annat från tidigare årsmodeller. Just detta finstilta inom tuningen är något som knappast står beskrivet på nätet, utan man får prova sig fram och i takt med att man felsöker motgångar hitta sätt att vända dom till sin fördel. Martin har gjort otroligt mycket jobb på Series 8 bilar sedan Superior Imports drog igång, och jag vågar påstå att vi utan problem är ledande på dom inte bara i Sverige- utan hela Europa.

 

 

Samtidigt har vi senaste åren lärt oss mer och mer om hur tändningssystemet fungerar på FD3S. Att det är att yttersta graden att man har god koll på och i takt med effektökning förbättrar tändning på nyare RX-7 så har vi gått ännu mer på djupet när det gäller t.e.x. värmeutveckling och placering av dessa bitar.

 

All denna ”Research & Development” är något som vi sparar till våra kunder och deras bilar. Bloggen skrapar bara ytan av alla bollar vi har i luften och den kompetens vi besitter. Alla som är intresserade av att få fart på inte bara sin RX-7, utan varenda Japansk sportbil som finns OMBEDS KONTAKTA OSS för offert.

 

5 tankar om “Utvecklingen av vårat ”boost up” kit går vidare med FD3(R)S!

Lämna ett svar

Hittar du inte vad du söker? Hittar du inte vad du söker?