Klara för dagen! Jämförelse med förra bromsningen:

Nu har vi hittat rätt och gjort vad vi kunnat för att hela tiden ha driftsäkerhet och många smiskade varv på bana som prio före högt effektuttag. Maskinen ska ju inte gå i en ”rakt-fram” bil utan våldas bra mycket mer runt, runt och runt en bana.

 

Mappen vi ska köra på slutar på 829,4HK och 855Nm. Vi har haft högre noteringar, men i helheten var detta resultatet av förfining och utförlig mappning. Här nedan kan ni se en liten jämförelse mot min 200MPH SOARER motor som vi bromsade förra året:

 

 

Nästan 100HK mer i hela registret skvallrar om att Robins turbo är ljusår före min, slutladd på hans är ca 1.9bar däremot – men oj vilken otroligt fin maskin detta är!

 

Nu kommer den tråkiga biten och nedmontering, inte så lätt som man ska tro när mycket ska ”tas med” och monteras in i bilen också.

 

Vi har kommit långt, men ännu återstår mycket innan ”Phantom Supran” kan smiskas runt banorna igen…! 😀

En tanke om “Klara för dagen! Jämförelse med förra bromsningen:

Lämna ett svar

Hittar du inte vad du söker? Hittar du inte vad du söker?