– – –

Gatdäck
P # Class Name Fastest Diff Last Laps
1 113 Gatdäck BilCity 1:29.395 1:29.395 2
2 111 Gatdäck SupraJezzica 1:30.131 + 0.736 1:30.131 2
3 4 Gatdäck Peter Wärhner 1:32.075 + 2.680 1:32.075 1
4 104 Gatdäck Kenneth Ekblom 1:36.782 + 7.387 1:36.782 1
5 83 Gatdäck Kim Söderström 1:41.059 + 11.664 1:41.059 2

– – –

R-däck
P # Class Name Fastest Diff Last Laps
1 118 Rdäck Pontus Parneryd 1:29.628 1:29.628 2
2 63 Rdäck Per Karsman 1:32.503 + 2.875 1:32.503 6
3 73 Rdäck Fredrik Nilsson 1:34.197 + 4.569 1:34.197 2
4 68 Rdäck Conny Nilsson 1:35.782 + 6.154 1:35.782 4
5 102 Rdäck Joni Yli-Ikkelä 1:36.183 + 6.555 1:36.183 2

– – –

Slicks
P # Class Name Fastest Diff Last Laps
1 1 Slicks Christian Valtonen 1:19.778 1:19.778 2
2 107 Slicks Richard Cornachini 1:20.331 + 0.553 1:20.331 2
3 112 Slicks Jari Valtti 1:20.563 + 0.785 1:20.563 2
4 100 Slicks Niklas Emdelius 1:23.932 + 4.154 1:23.932 2
5 110 Slicks Andreas Wetterström 1:26.612 + 6.834 1:26.612 2

Motormässan i Malmö 2012

Förra helgen var det dags för den årliga Motormässan här i Malmö. Och för första gången i dom nya mässhallarna vid Swedbank Arenan. Jag har blivit ombedd att inte vara negativ, så jag ska inte nämna åter igen vilken flopp det var, Utan ska istället dra upp det positiva ifrån mässan. Det bästa med mässan var ju direkt inte svårt att hitta. Där stod den precis framför ingångarna.. Mässans mest omtalade, Provsittna, beundrade, ifrågasatta bil. En bil som vi åkte ända till Frankfurt för att se… Bara för att bli minst sagt blåsta på konfekten. Subaru BRZ.

Nu har vi/ni sett en massa ifrån den sen vi trodde vi skulle få se den i Frankfurt. Men folk i ren allmänhet har inte en aning om vad detta är för bil. Jag stod ju vid den ett par gånger under dom dagarna jag var på mässan. Och INGEN av alla dom jag råkade höra snacka om bilen hade nån särskild koll på vad det var.

Bra att skapa lite spänning runt bilen? Bra att på så sätt försöka se detta som en premiär för bilen i Sverige?

Eller en total marknadsföringsmiss ifrån Subaru?

Jag hade kunnat försöka vara positiv coupon for cialis lite till. Om det inte vore för att Sveriges enda (BRZ) som nu kommer visas runt överallt i landet är en automatare.

Bilen är snygg.. Bilen får absolut mycket uppmärksamhet. Men när man ställer den längst fram på scenen, Mitt i spotlighten, Utan info.. Utan spec.. Och med en automatare.. Då vet jag inte om det skapar frågor på ett bra sätt.. Eller ett dåligt första intryck. Viktigast/tråkigast av allt enligt mej var kanske att dom fortfarande inte har sett ett svenskt pris på bilen. Men jag hoppas stort på dessa BRZ/FT-86. Och att dom inte blir bortglömda innan dom ens fått synas.. Precis som dom två Hyundai Genesis Coupé som stått här i Malmö på bilfirman med sina automatlådor sen ett par år tillbaka. Mässans näst mest uppmärksammade bil stod precis bakom. Och trots att jag redan har dömt ut den designmässigt, Och trots att jag väntat på att få se BRZ live, Så gick jag direkt fram till den istället, Och gick många varv runt den innan jag ens brydde mej om att lägga märke till BRZán. Den nya Mercedes Benz SL

Jag såg direkt på avstånd att den såg lite väl klen ut jämfört med bilderna.

Och det vill jag tycka är för att jag sen såg att det ”bara” var en 350. Lite snålt kan jag tycka när det är en mässbil.. Första folk får se.. Så klart det ska vara en 500. MEN…Den http://realviagraforsale-rxonline.com/ nya 350SL har lika mycket effekt som förra 500SL. Är snålare.. Och pga sina 180kg lättare, Så är den givetvis snabbare. Så.. Win win.. Och även om jag inte har hört den (Och även om jag VET att den ALDRIG kommer kunna låta som en Mercedes V8a) så tror jag absolut att denna kan bli en storsäljare om bara folk kan försöka bortse från ”snikmodell” stämpeln som allt under 500 på bagageluckan har.

Framifrån är den mycket mycket snygg.. Resten har har också blivit ombedd att hoppa över eftersom det redan är så omdiskuterat 😉 Sen då resten av mässan.. För ovanlighetens skull så blev jag glad att se gamla jänkebilar på en bilmässa för nya bilar. Lite synd att se dessa toppfina ex inklämda på så liten yta bara kanske. Men det var väl meningen för att inte folk skulle få för sej att ta sej en närmre titt på dom.

Många tyckte att det mest saknade märket på mässan var BMW. Men kunde inte folk nöja sej med en M3 GTR och en massa Alpina?

(Nej det är inte denna jag menar när jag säger M3 GTR) Den bil som fick mej att stanna upp och viagrapills-forsaleonline.com tänka till lite var en gammal bil som jag har sett ett par gånger innan. Men kanske inte föreställt mej att köra, Eller brytt mej särskilt mycket om.

Ronnie Peterson´s gamla F1 Lotus. Mässans räddning var nog den gömda ”Car´s” hörnan.

Där kidsen fick provköra småbilar och ev tjata till sen en av alla leksaker som fanns att köpa compare to viagra där. Och den hörna där det var mest action och snack var Pony Drift´s lilla lekhörna =)

Och till sist i mappen bilder som jag fick ifrån Martin Bilbilder.se (Ja det är nu faktiskt hans officiella efternamn) så var denna bilden.

Själv vet jag knappt vad det är.. La inte märke till den på mässan.. Men eftersom jag vet att vår berömda fotograf Martin har en förkärlek till (Tyskland) Franska bilar sedan många år tillbaka så tar jag http://viagrapills-forsaleonline.com/ väl för givet att detta var hans personliga favorit på mässan. Så tack till Martin för bilderna. Vill ni se mer ifrån mässan så klicka här för att se JAMedias bilder som han tog på mässan (Sorry att jag missade dej Ronny.

Varmt välkomna till årets stora händelse i Svensk Time Attack!

Vi på TAnu.se vill hälsa alla med minsta intresse för bankörning välkomna till en konceptdag 5 Juli på Mantorp Park som vi tillsammans med våra partners döpt till ”Time Attack Festival”.

Här kan du enkelt hitta en nivå som passar dig, tre paket finns med en skräddarsydd plan för totala nybörjare, ett för gott om trackday-körtid; till att få en transponder och prova tävla med såväl nya ekipage som tunga profiler:

Festival

– – –

NYBÖRJARE (750:-): Ett perfekt paket för dig som vill prova köra bana eller vill finslipa din teknik.

Här kommer Racingstjärnan Alx Danielsson inleda dagen tillsammans med andra etablerade förare ur Svensk Time Attack i en workshop, och vi har stadiga ”gruppmöten” i depån där ni får ställa frågor och vädra om era intryck på banan.

Passen är satta för lagom längd, alla fordon är välkomna!

Målet är att göra dig till en bättre förare; och på slutet av dagen erbjudas få köra ett ”Time Attack” mot dig själv med transponder. Du belönas då med ett certifikat och får med dig en tid hem att slipa på till säsong 2015 med oss!

TRACKDAY – (800:-): Söker du körtid på Mantorp? Vill du insupa atmosfären och följa all action cm från de extrema bilarna när de tar sats på start och mål?

Tack vare ett nära samarbete med Mantorp Park kan vi nu erbjuda ett otroligt pris på över tre timmars (!) körning i ”Open Pit” stil.

TRANSPONDER + DELTAGANDE ”KING OF MANTORP” (1750:-): Det absolut roligaste paketet vi någonsin erbjudit, förutom att som ovan få gott om tid att öva upp din körning som du för varje varv kan se tider på- så får du även vara med i ”King of Mantorp” som är en tävling lika mycket ”all in” som den är enkel.

Välj en klass baserat på dina däck, värm upp med två 30min långa trackday-pass på förmiddagen… för att sedan sätta din bästa tid för dagen på ett 20min långt kvalpass!

De 5 bästa i varje klass går sedan vidare till finalerna som körs i äkta ”JDM Face-off” stil (KLICKA FÖR VIDEO!).

ANMÄLAN: Skicka mail till anmalan@timeattacknu.se, eller ring direkt (10.00 – 17.00) till Mikael (+46738121190) eller Pontus (+46702552384).

BETALNING: Bankgiro:  5638-4886 Swish:  123 592 25 21 (Skriv ”namn+efternamn Mantorp” som meddelande).

Alla priser är Inkl. moms, har du företag erhåller du faktura/kvitto (uppge uppgifter vid anmälan).

– – – – –

TIDSSCHEMA: Time Attack Festival 2014, Lördag 5 Juli (Mantorp Park)

07:00  Gindarna öppnar 

07:15 – 08:55  Besiktning vid blå huset, infart till Line-up.

08:15 Förarmöte på stora taket 

– – –

09.00 – 09.30 Open Pit Trackday + KoM-deltagare (Warm-up, första två varven under gulflagg)

09.30- 09:55 Nybörjarpass (Warm-up, första två varven under gulflagg)

10:00 – 10.05 WTAC Superlaps: Alx Danielsson kör Robin Antonssons Phantom Supra + Special guest TBA

10:05 – 10:35 Open pitlane Trackday + KoM-deltagare (ej nybörjare)

10:35 – 10:55 Nybörjarpass

11.00 – 11.05 WTAC Superlaps: Valtonen Motorsport RX-7 + Special guest TBA

11:05 – 11:25 Kval King of Mantorp 2014 (Gatdäck)

11:25 – 11:45 Kval King of Mantorp 2014 (R-däck, Threadwear )

11:45 – 12:05 Kval King of Mantorp 2014 (Slicks)

12.05 – 12.55 Lunch (PR och fotografering på banan)

12.55 – 13:00 WTAC Superlaps: Alx Danielsson kör Gustaf Burströms Porsche 944 Turbo + Special guest TBA

13:00 – 14:00 Open pitlane Trackday + KoM-deltagare (ej nybörjare)

14:00 – 14:15 Nybörjarpass

14:15 –  14:30 King of Mantorp Final (Gatdäck) 

14:35 –  14:50 King of Mantorp Final (R-däck)

14:55 – 15.10 King of Mantorp Final (Slicks)

15.10 – 16:00 Open pitlane + KoM-deltagare (ej nybörjare)

16.00 – 16.15 Nybörjare (Time Attack-examination)

16.15 – 16.30 WTAC Final Superlaps 

16.30 – 17.00 Final Open pitlane, sponsorship, medåkningar etc *Samtliga*

– – –

17.05 Prisutdelning & Champagne (Pommac)

17.30 – 20.30 AlxNASCAR Pit BBQ – Grillarna öppnar, bord dukas fram (Eget medtagen mat+grillar välkommet).

18.00 – 20.30 Superior Selected Media-sessions på banan 

– – – – –

Beräknad körtid:

Nybörjare: 25 + 20 + 15 +15 = 1h 15min + 30min Final Open

Trackday: 30 + 30 + 60 + 50 = 2h 55min + 30min Final Open

Trackday inkl. King of Mantorp (Transponder hela dagen): 30 + 30 + 60 + 50 = 2h 55min + 30min Final Open Exkl. tävlan (kvalheat +20min & ev. final).

– – – – –

Priser (OBS! Samtliga gäller vid föranmälan med betalning bekräftad, efteranmäla efter 2 Juli +500:- & på plats +750:-):

Nybörjare 15 platser via newsletter: 750:- Inkl. moms. (+500 för examination med transponder till heat em. inkl. diplom/certificate TA-kurs)

Trackday/Open Pit – 20 platser via newsletter: 800:- Inkl. moms.

Transponder & ”King of Mantorp” – 20 platser via newsletter: 1750:- Inkl. moms.

– – –

”ÅRETS TA-DEAL! 50% på ovan priser” vid tävlan resten av säsongen (4900:-):

Förare i TAnu.se anmälda hela säsongen (gäller även ”nyanmälda” som hoppar på PAKET 2014 (KLICKA!) = Full körning och tävlan Mantorp Park, Söndag 6 Juli + Karlskoga 10 Aug ) har 50% rabatt på trackday eller KoM under lördag TA-festival:

Nybörjare 15 platser: 750:- 375:- (+500 +250:- för examination med transponder till heat em. inkl. diplom/certificate TA-kurs)

Trackday/Open Pit – 20 platser via newsletter : 800:- 400:-

Transponder & ”King of Mantorp” – 20 platser via newsletter: 1750:- 875:-

OBS! Begränsat med platser i vissa klasser, först till kvarn! 

– – – – – 

Mera extra kostnader:

Boende TA-Festival special: 200:-/natt (Lunnevads internat, bra vandrarhem standard- medtag lakan/örngott).

SMA-licens med personförsäkring: 150:-/dag (Hela säsongen 400:-).

Frukost: 40:-

Lunch: 80:-

AlxNASCAR aftertrack Pit BBQ: Gratis att delta och låna våra grillar! Ta gärna med din egen grill + mat!

Superior Selected track Media kvälls-session: Priser och paket för fotografering kommer inom kort!

_DSC8574

– – – – –

Vi vill fylla Mantorp Park till bredden, allt kommer bevakas av fina mediaresurser och vår tanke är att ena alla er med intresse för Time Attack- oavsett vilken annan serie etc ni tillhör!

Tveka inte att ställa frågor på anmalan@timeattacknu.se eller ringa Micke (+46738121190) eller Pontus (+46702552384)

Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19″, Supra Big Brake mm.

Åk med bland det bästa som byggts i Japan med denna lågmilade Toyota Aristo av sista tillverkade årsmodell (sällsynt) med Supra 2JZ-GTE Twin-Turbomotor (VVTi) på 280+HK.

Ingen reparationshistorik. Ingen rost.

Välvårdad rakt igenom och med många smakfulla uppgraderingar enbart med dyraste märkesdelarna:

CIMG0458

SPECIFIKATION:

– Eftermarknads diskret VIP-kjolpaket.
– Uppgraderade bromsar, samma som Supra Big-Brake fram och bak.
– Tein ställbara coil-overs runtom.
– Front tower bar.
– Hard-pipe trycksrörs-kit.
– BBS 19” fälgar.
– Eftermarknads dry-carbon frontgrill.
– Uppgraderad hastighetsmätare (original går bara till 180km/h).
– 6 airbags, all el och m a s s o r av utrustning i övrigt.

Levereras registrerad med helt nya framlyktor, servad och klar. Priset kan diskuteras vid snabbt intresse.
Även seriösa byten intressanta mot Nissan Skyline, Mazda RX-7 och Mitsubishi Evo.

PRIS: 115 000:- (Ring Micke +46738121190)

Välkommen hit!

Why do we use it?

It is a long established fact that a reader will be distracted by the readable content of a page when looking at its layout. The point of using Lorem Ipsum is that it has a more-or-less normal distribution of letters, as opposed to using ’Content here, content here’, making it look like readable English. Many desktop publishing packages and web page editors now use Lorem Ipsum as their default model text, and a search for ’lorem ipsum’ will uncover many web sites still in their infancy. Various versions have evolved over the years, sometimes by accident, sometimes on purpose (injected humour and the like).

 

Where does it come from?

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of ”de Finibus Bonorum et Malorum” (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, ”Lorem ipsum dolor sit amet..”, comes from a line in section 1.10.32.

The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from ”de Finibus Bonorum et Malorum” by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.

Optimering

Why do we use it?

It is a long established fact that a reader will be distracted by the readable content of a page when looking at its layout. The point of using Lorem Ipsum is that it has a more-or-less normal distribution of letters, as opposed to using ’Content here, content here’, making it look like readable English. Many desktop publishing packages and web page editors now use Lorem Ipsum as their default model text, and a search for ’lorem ipsum’ will uncover many web sites still in their infancy. Various versions have evolved over the years, sometimes by accident, sometimes on purpose (injected humour and the like).

 

Where does it come from?

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of ”de Finibus Bonorum et Malorum” (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, ”Lorem ipsum dolor sit amet..”, comes from a line in section 1.10.32.

The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from ”de Finibus Bonorum et Malorum” by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.

Fordon

Why do we use it?

It is a long established fact that a reader will be distracted by the readable content of a page when looking at its layout. The point of using Lorem Ipsum is that it has a more-or-less normal distribution of letters, as opposed to using ’Content here, content here’, making it look like readable English. Many desktop publishing packages and web page editors now use Lorem Ipsum as their default model text, and a search for ’lorem ipsum’ will uncover many web sites still in their infancy. Various versions have evolved over the years, sometimes by accident, sometimes on purpose (injected humour and the like).

 

Where does it come from?

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of ”de Finibus Bonorum et Malorum” (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, ”Lorem ipsum dolor sit amet..”, comes from a line in section 1.10.32.

The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from ”de Finibus Bonorum et Malorum” by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.

Subaru Forester SG9 STi -05 (”Drömbrukisen” – Grade 4.5 = Toppskick!)

En av JDM-världens mest hyllade brukbilar. En rymlig och robust Subaru Forester med samma kraftfulla utförande som en Subaru Impreza STi Petter Solberg Edition.

Såldes endast i Japan, och mycket sällsynt i Sverige.

På väg hem efter beställning och förköp av kund, som nu p.g.a. praktiska omständigheter rear ut den till första seriösa spekulant!

Den har a l l t som en motsvarande Impreza STi från den generationen:

– 2500cc EJ25 Turbo motor med smidd botten från fabrik mm. godis från STi.

-6-vxl tät-stegad växellåda med STi-koppling och diffar.

-Brembo högprestanda bromskit fram och bak.

-Flera uppgraderingar i chassis och väghållnings-stag STi.

-BBS Smidda 18″ fälgar.

-Stolar och inredning full STi.

-Allt på utsidan unikt för denna modell, front, kjolar, huv, vinge mm.

Denna modell är dessutom av ”facelift”, gått endast 8900mil och har en otroligt fin auktionshistorik (Grade 4.5 helhet och B inredning = väldigt sällsynt).

Är även extra utrustad med eftermarknads chassis, rostfritt sport-avgassystem och den extra STi frontläppen.

Beräknas ankomma inom några veckor, kontakta oss för att mäkla ett avtal om att boka bilen från vår kund. Inga inbyten.

Allt support och dylikt från oss ingår givetvis, levereras reggad och klar till dig som första ägare.

[nggallery id=494]

PRIS: 149 000:- Inkl. moms. 

KONTAKT: Micke (+46738121190) , mikael@superiorimports.se.

INTERVJU: Alx Danielsson om livet, racing, MonsterJAM, Stallone och söndagen banträff på Gröndal, Eskilstuna!

Idag har vi en intervju med Alx som är precis hemkommen från Holland och Truck-serien MW-V6 i Acceleration Events.

Inte mindre än fyra (!) pokaler har han med sig hem och vi passar på att fråga om läget och hans (förvånansvärt) späckade schema även såhär sent in på säsongen.

Foton: David Johansson, Superior Media (Tagna under resan till Chicago/Paxton Aug 2014)

Intervju: AlxNASCAR.com

– – – – –

[AlxNASCAR.com]: Grattis till ännu ett styrkebesked på den internationella scenen!

Hur kommer det sig att du kom hem med hela fyra pokaler fast det bara var tre race… och du dessutom bröt i kvalet?

[Alx Danielsson]: Tack! Det blev så att jag tog podium i alla tre race fast växellådan gav upp i kvalet (= starta sist).

Utöver det så räckte denna starka helg till att jag blev trea totalt i Ford MW-V6.

Hur kom det sig att du med så minimala odds att knipa en såpass hög serieplacering ändå chansade och åkte till Holland?

Det har varit lite oturligt med kalendern under säsongen. Men nu när Acceleration Events hade en sådan mega-final med samtliga sina artister och en stor festival mm. på plats… så var det svårt att inte ta chansen när de erbjöd mig en plats i ”Swedish Thunder”.

Det temat varit väldigt omtyckt och de ville spetsa finalen med de bästa förarna som medverkat denna säsong.

Vill även lyfta fram en ny partner som backade denna körning i ”This is nuts (https://www.facebook.com/thisisnutssweden).

De har förutom stöttning i karriären också fått mig helt beroende av nötter haha!

Trevligt! Är detta ytterligare ett steg i ”nya sundare Alx” inför 2015 då vi hört att det tränas hårt och målmedvetet med personlig tränare just nu också…?

Det stämmer att jag äntligen fått förutsättningar att ta tag lite mer i den allmänna hälsan.

De senaste två åren som nybliven två-barnsfar och ny karriär på Bactiguard har gjort att man står inför en tuff utmaning att få ihop allt i vardagen.

 Jag är glad att min familj, arbetsgivare och supporters stöttat mig under denna minst sagt kluriga period.

Nu när en del ligger bakom mig kan jag bekräfta att målinriktad hjälp med träningen från Sveriges främsta på World Class, Stockholm inletts och jag är jätte-taggad att vara i bra form inför 2015. 

Så det är lite av ett ”Rocky-montage” vi kanske kommer få se och en Alx i bättre form första racet 2015?

Det är stora steg nog för mig att få hjälp av att komma in i en bättre vardagsrutin, och ett super-effektivt program som mitt schema tillåter.

Det kommer leda till bra saker utan tvekan dock. Men någon Sylvester Stallone blir jag nog aldrig, haha!

Just ditt schema och väldigt mycket resande är något vi ständigt fascineras av.

Nu på hösten ser det också ut som du kommer ha fullt upp. Berätta mer?

Att vara frilansande elit-racingförare gör att det ofta blir snabba ryck. Min CV har sin styrka i att jag har blandad körerfarenhet och snabbt kan sätta mig bakom ratten på i stort sett allt och prestera direkt.

Jag trivs och sporras av utmaningar… men återigen aldrig klarat detta utan en stöttande familj och arbetsgivare samt flexibla partners. Det är ingen lek när man ibland måste byta om i bakluckan på en bil och köra i ”marschfart+” för att hinna med flyg mm.

Men för att återgå till frågan så ser schemat just nu ut… *kollar sin kalender*… Turkiet (förar-coachning) på fredag. Banträff och möte med AlxNASCAR supporters på söndag och sedan iväg till USA igen för ytterligare träning med MonsterJAM i Paxton, Ill.

J Ö S S E S ! Det är ju ett helt galet schema!

Men träffa och mingla med fans på söndag och sedan USA igen? Du har ju precis varit där (Följ Alx på Teknikens Värld HÄR (KLICKA!):

Det är en intressant vecka. Blir ett par miljöombyten kan man säga.

Men ser väldigt mycket fram emot denna söndag (LÄS MER HÄR *KLICKA!*):

Blir en bra uppladdning för att göra lite extra specialträning som de önskat av mig nu när eventet på Friends har blivit så enormt upphaussat. Känns kanon-kul att Feld Entertainment (promotor MonsterJAM) verkligen vill satsa på mig!

Det närmar sig 8 November och din stora medverkan bakom ratten på Monster Trucken ”The Mauler”.

Är du nervös med inte bara ett utsålt Friends i ryggen, också ha MMA-stjärnan Alexander Gustafssons namn att representera mot förare som gjort detta hela sina karriärer?

Har man följt video-episoderna från min träning på Teknikensvarld.se så gör jag ingen hemlighet av att jag är rädd varje hopp i stort sett.

Att sitta över 2m upp i luften i detta monster och satsa järnet på hopp som tar mig uppåt 5m och garanterad ”krasch-känsla” i varje landning… det vore märkligt om jag inte var nervös.

Men hela inramningen och ärligt talat bland de största motorsport-förknippade eventen i Sverige hittills: I love it! Bring it on!

Ep. 5: Alx is going to America 2014 [Monster Jam training camp – ”On a mission: Complete!”] by Superior Media from Superior Media on Vimeo.

Kul att höra och det ska bli spännande att se detta unika pilotfall där ett land MonsterJAM kör i alltså har en ”lokal” förmåga som förare i tema-truck.

Kommer det lottas ut biljetter som förra året till dina fans här i nyhetsbrevet (www.alxnascar.com)?

Det är väldigt sannolikt. Även om trycket på biljetter är så hårt ska vi utan tvekan i mediateamet försöka skaka fram lite biljetter att lotta ut.

Men givetvis hoppas jag så många som möjligt bokat en plats redan nu innan det är försent!?

Det tackar vi för och önskar lycka till denna resterande vecka. Jag antar att vi kan säga att ”vi ses på söndag” som avslutning?

Absolut! Hoppas så många som möjligt kommer på denna enkla träff där jag på ett avslappnat sätt kan träffa alla härliga människor som ger mig detta värmande stöd. Vi ses!

– – – – –

På plats kommer ni som följer AlxNASCAR och skrivit upp er på Daytona-paketet äntligen kunna hämta er mössa + nyckelring förutom att få en pratstund & autograf från Alx.

Läs mer om hur du bokar in dig här. Varmt välkomna! http://main.superiorimports.se/nyheter/trackday-avslutning-av-sasongen-superior-x-alx-meet-2015-grondal-arena-eskilstuna-sondag-26-oktober/

TRACKDAY & AVSLUTNING 2015: Superior x Alx Meet – Gröndal Arena, Eskilstuna (Söndag 26 Oktober)

Superior tillsammans med Racingstjärnan Alx Danielsson och WWW.TIMEATTACKNU.SE bjuder på årets sista bantillfälle: Kom till Gröndal i Eskilstuna, söndag 26 Oktober!

Vi följer upp den mycket lyckade kördagen förra hösten med en liknande säsongs-avslutning på ”vårt andra hem” Gröndal Arena.

Denna söndag är även ett ”meet” för supporterklubben till Alx NASCAR-körning: Alx: Follow me to NASCAR samt hela Superior + TAnu.se-gänget!

På plats är förutom Alx team-kollegan i Memphis Racing: Gabriel Blomberg (KLICKA!) med deras V8 Thunder car.

En hel del profiler från Svenska Time Attack mästerskapet TAnu.se  kommer också finnas på plats. 

Det kommer för en väldigt rimlig peng på 500:- även gå att boka en kort ”coachnings-session” med vår Alx som i form av olika tips samt analys av din bil kan bli ovärderlig inför 2015!

”OH IN THE SUN, SUN WE’RE HAVING FUN!” Superior & Friends Meet 2013 (Feat. Alx Danielsson & many more) from Superior Media on Vimeo.

– – –

Dagen kommer delas in i tre pass som rullar på fortlöpande:

– Trackday (allmän).

-Trackday (Erfaren & Race-ekipage)

-Drifting (Beroende på efterfrågan)

Open Pit under större delen av dagen med, avbrott för diverse uppvisningar och specialkörningar.

ANMÄLAN: Skicka mail till mikael@superiorimports.se eller Ring/SMS till Micke 0738121190.

KOSTNAD: 500 kr/bil (tillkommer gör SMA-licens/personförsäkring 150:-).

BETALNING: Skicka din köravgift till Bankgiro: 5638-4886 eller Swish: 123 592 25 21. Märk betalningen med ”Gröndal + Namn”.

– – –

Max antal deltagare för bankörning 25 st + 15st Drifting.

Lunch kommer finnas till försäljning på plats.

Vi samlas för genomgång kl 09.00. Vänligen respektera denna starttid då vi kommer ha obligatoriskt förarmöte.

– – – – –

Varmt välkomna! Om du har frågor går det bra att Skicka mail till mikael@superiorimports.se eller ring/SMS till Micke 0738121190.

Se till att trotsa kylan och ta chansen medans det fortfarande finns asfalt ute och ha en skoj dag tillsammans med Superior x Alx x TAnu.se!

Hittar du inte vad du söker? Hittar du inte vad du söker?