Två säsongers obekymrad 700+HK körning; MajoR Soarer runs strong!

Efter min hemkomst från roadtrip i Europa var en av de stora trösterna att åka bil igen. Då menar jag inte att hoppet från 3.5 ton husbil med 130HK till vanlig personbil och befrielsen det innebar; utan att man äntligen fick återse sitt lilla barn MAJOR 200MPH TOYOTA SOARER igen. 700+HK av total onödig effekt-frossa! 😀

 

 

Som den nytagna bilden avslöjar så är det bruksbilen just nu, och det funkar utmärkt. Att man måste hålla sig i skinnet hårdare än Mona Sahlin greppandes en Toblerone är ett understatement, men det är kul som fan trots det att rulla runt.

 

Inlägget ska inte gå djupare än att jag vill påpeka vilken underbar maskin Johan Carlsson och Mattias som är MajoR by SUPERIOR IMPORTS finmekaniker gjort.

 

Det kombinerat med det fantastiska jobb Dr. Ernie @ DTE RACING gjorde med att mappa motorn i bromsbänk har gjort ägandet av en 700+HK racemaskin till en barnlek. Tack!

 

Ett byte av tändstift och ett par oljebyten, sen har I N G E T trilskats eller ens en droppa olja/vatten läckt. Alltid startat, presterat och skrämt livet ur folk i och utanför bilen. 😉

 

Kort och gott, känns otroligt skönt att man objektivt kan ge de jobb vi gör MajoR högsta tummen upp. Är verkligen denna upplevelse man vill förmedla vidare till kunder som vill betala för den sortens kompetens.

 

Bygga 2JZ är faktiskt i sammanhanget lite av en barnlek, men för att skrapa de sista % i prestanda och driftsäkerhet så vänder man sig till proffs- Sveriges snabbaste JDM-bil i Phantom Supran är nästa kapitel vi ska skriva om för att styrka våran position när vilken klass vi håller… 🙂

 

httpv://www.youtube.com/watch?v=yddwoIuU6Ss&feature=player_embedded

 

Snart är säsongen över och nya planer ska smidas för Sveriges mest onödiga ”åka till ICA och handla” bil.

Vad tycker ni rimmar bäst; en krigare på gata/drag eller fortsätta ha den som en onödigt potant finbil…?

3 tankar om “Två säsongers obekymrad 700+HK körning; MajoR Soarer runs strong!

  1. SIR_Pierre says:

    Alltså, Om du är en av dom få som har lyckats få en toksnabb bil att fungera felfritt.. Så fortsätt ha den så.

    Du vet själv vilket jävla projekt det är med tunade bilar annars.

    Nya oroande missljud varje gång, stor service varje 500 mil osv osv.

    • Micke_J says:

      Helt riktigt… Folk glömmer i att processen att ta fram en racemotor med överladdning så är tuning och felsökning en integral del av processen. Det kan bli din bäste vän eller fiende om du behandlar denna ”R&D” del av bygget med rätt/fel mängd respekt. Med Soarern hade vi i stort sett ingen limit på resurser och kompetent folk på plats, därför blev det rätt direkt trots att ”show and shine” fick offras. Enormt stolt över grabbarna samtidigt som man är djupt tacksam för varje problemfri mil man glider runt eller åker på långresa bekymmersfritt…

Lämna ett svar

Hittar du inte vad du söker? Hittar du inte vad du söker?