Teasers: Gotland Ring resa med Gzons Skyline och Christoffers Impreza!

Då galleriet inte riktigt vill sig så får jag bjuda på några snabba kort så länge på Gzons Nisan Skyline GT-R BNR34 och Christoffers av oss köpta Subaru Impreza GC8 Type-R. Just den gråa ”Subban” önskar jag det fanns fler bilder på, om Herr. Willhelmson läser detta så måste ju en fotosession styras upp så snart som möjligt tycker jag?! 🙂

 

 

Blev ett par trevliga kort även om de var tagna med mobil, vore ju trevligt om någon av grabbarna ville ge en kort resumé av resan i kommentarerna nedan kanske? Vet att det var lite strul som sig hör till med bl.a. bromsbelägg, dålig 98-oktanig bensin samt luftfilter som behövde göras rent. Här är en favoritbild från själva bankörningen:

 

 

Jag tror inte att Martin med hans minst sagt sotiga GT-R blir nominerade till ”årets miljöbil” under sin livstid. Men det kanske är lite svårt att prioritera när ribban egentligen ligger på att vara bland Sveriges absolut snabbaste Japanska sportbilar…? 😉

 

Vi tar en sista bild på Skylinen strax innan den ska passera en hjälplös nyare Porsche Boxter. Är det bara jag som tycker att det där med LED-belysning kanske stigit t.o.m. de mest nobla tillverkna åt huvudet? Fy på er Porsche som oftast står för ett gediget och stilrent ”less is more” typ av formspråk och utförande på sina bilar!

 

 

Ikväll slår vi av på takten lite efter en hektisk dag på kontoret, fokus läggs på auktionerna i Japan- så ett nattligt inlägg eller två lär ni säkert få! 🙂

9 tankar om “Teasers: Gotland Ring resa med Gzons Skyline och Christoffers Impreza!

  1. Herr Williamson says:

    Jo självklart läser jag 🙂 och fotosession får vi styra upp!
    Vill säga tack till kusin Andreas Nyström som på fredagen löste ett garage med lyft så vi kunde byta GTR:ens bromsbelägg. ca 1mm kvar på de gamla så det var nog dags.
    Vi var inte själva på Gotlandring utan även GRC var där och körde med 15 bilar i blandad klass.
    Innan vi kom upp stannade vi på en mack för att fylla upp de resterande 14 liter. Tyvärr fanns bara 95 oktan att tillgå vilket visade sig vara ett dumt drag…
    GTR ville inte vara med längre och som syns på bilden så rök det riktigt bra om den annars miljövänliga monstret.
    Vid lunch blev det ny kraft med Vpower och rengöring av bland de skitigaste luftfilter jag har sett.
    GTR:en uppträdde mer normalt efter detta så då fick de bli mer varv, där även Linus Ohlsson satt med och coachade.

    Själv körde jag några få lugna varv 😉

    Efter en dag så var de eftersnack och middag på Hamnplan 5 i Visby.

    • Micke_J says:

      Tack för det ”Herr Williamson” aka Christoffer fd. Gardell! 😀

      Sjukt det där med bensinen att det kan inverka så mycket. Visst är det en Time Attack bil av högsta spec, men så illa?! Blir ett separat inlägg om det i veckan, gav sur eftersmak- aldrig mer något annat än V-power!

  2. Steffen says:

    Hade själv problem med spikningar när jag körde hårt på 98oktan med RSKn. Bytte sedan till V-Power och har inte haft några som helst problem och då har man kört hårt på landsväg, Superstage och Mantorp Park.

Lämna ett svar

Hittar du inte vad du söker? Hittar du inte vad du söker?