Pick a winner: Subaru Impreza STi vs Subaru Legacy B4 RSK!

God morgon, för ni har väl precis som de flesta idag missat att det egentligen är närmare lunch? Var ingen kul överraskning för oss iaf att vintertid kommer den dagen man verkligen behövt en timmes sömn extra. Men vi har varit igång sedan 07.00 (06.00?) och klagar inte! 🙂

 

Tänkte bara göra ett snabbt inlägg, fortsatt fullt ös härborta och dessutom en fotograf på plats som ska göra det bästa med hastigt förberedda bilar. Dags att rulla ut lite gallerier på alla bilar vi har på väg ut till salu, men får fortlöpande komma ”nya” gallerier när Daniel Troberg och ”Kusin-Freddan” har fått sätta tänderna i dom och fått real shine rakt över istället.

 

Dagens fråga; vem vinner ett triathlon +1 i race (Långlopp, dragrace, highway-pull och Gymkhana):

 

 

Delger er ingen spec, vissa kanske kan spekulera lite i vad de känner till om bilarna. Men även analyser om de vore ”bone stock” vore upplyftande. Tror vissa av er blir förvånade av vad som skiljer åt under ytan när jag avslöjar (inofficiella teoretiska) resutatet… 😉

 

Tillbaka till att tvätta bilar i minusgrader och se vad dagens gäst-fotograf lyckats knåpa ihop med en Silvia S14 med rätt schysst lila effektlack…

12 tankar om “Pick a winner: Subaru Impreza STi vs Subaru Legacy B4 RSK!

  1. Steffen says:

    Hade båda bilarna varit orginal så skulle RSKn förlorat i det mesta har jag en känsla av. I dragrace så är det förbannat svårt och få till en riktig start med RSKn utan att man bränner koppling, mot Dan’s Forester STI så hade jag inte en suck 😛
    Långlopp så ligger nog Imprezan bättre till då den har betydligt bättre och större bromsar jämfört med RSK’n. Nu vet jag inte hur stor viktskillnaden är men tror Imprezan är lite lättare, väghållningen är förmodligen snäppet bättre med Imprezan plus att man kan pilla lite med kraftfördelningen för centerdiffen.
    Highwaypull kan dock bli riktigt intressant. Är hyffsat lika effektmässigt och RSKn pumpar på riktigt bra på höga varv tack vare dubbelturbosetupen.
    Gymkhanan då…. ja, där regerar Imprezan förmodligen igen.
    .
    Men nu är det ju inte orginalbilar vi har här utan en duktigt potent RSK med en speclista utan dess like och Imprezan (som jag antar e Gzon’s senaste förvärv) går förmodligen inte av för hackor den heller. Som RSK-ägare så får man väl ändå hejja på den vita 🙂

    • Micke_J says:

      Här kommer det inofficiella resultatet i teori från någon som är insatt i båda:

      Långlopp: Legacy
      Gymkhana Legacy (!)
      Dragrace: Impreza
      Time Attack: Impreza

      Vart det rätt nu? 😛

Lämna ett svar

Hittar du inte vad du söker? Hittar du inte vad du söker?