Importera exklusiva Ferrari California F1 direkt från Japan? Nja…

En seg gårdagsnatt när man söker på Japanska auktioner efter Nissan Skyline, Mazda RX-7 och alla de modeller vi normalt specialiserar oss på- så kände man för att kolla lite äventyrligt efter mer exotiska modeller. Sprang då på denna superläckra Ferrari Californa F1:

 

 

Trodde först att det var en fullsmetad med eftermarknadsprodukter Italienskt fullblod man hittat, men tydligen är de såhär överstylade från fabrik. Eller har jag fel? Kan någon mer kunnig (*HOST*350Z-Pierre *HOST*) ge oss the low down om denna udda till designen modell från Modena?

 

 

Såg många sådana när jag var i London där de hörde till dussinbilarna i det exklusiva segmentet på gatorna. Men känner ärligt talat till väldigt lite om dom. Poängen med detta inlägg och lite min egen i denna utopiska jakt var; att se om priserna är vettiga jämfört med t.ex. Tyskland. Svaret…?

 

….en bra bit över 2 miljoner SEK hemma och klart. När de finaste exen i Deutchland ligger ett par hundra kakor lägre så insåg man snabbt att det inte finns någon guldgruva att tömma här.

 

Nu vet ni! Vi bjuder på kvällens mest nödvändiga fakta för livet… 😉

6 tankar om “Importera exklusiva Ferrari California F1 direkt från Japan? Nja…

  1. Sir_Pierre says:

    Nerå dom ser ut så från fabrik. ev att där är Scuderia fälgar på bara.

    men något kjolpaket eller liknande är där inte på den.

    Trevlig glidarbil. inte mycket mer än så, Se det som en mercedes SL55 AMG fast med en häst i fronten.. varken Ferrari-snabb eller Ferrari-sportig.

    Låter gott givetvis.

    460hk är ju tillräckligt, men 458 har 570 och 599 har 640. så det är deras snällaste bil i stallet.

    Detta är verkligen en bil framtagen för alla dessa som gärna vill äga en Ferrari enbart för att flasha lite o glida runt med i stan.. Inget fel i det. Bara att dom tidigare bilarna som tex 430 var inte riktigt lämpliga för det,

    Dom mittmotorbilarna måste köras snabbt för att dom ska få ordentlig kylning där bak.

    Nya 458 som är 430´ns efterträdare är dock mer vardagsbil också.. lite tystare, lite mjukare (givetvis med justerbara stötdämpare osv osv)

  2. Sir_Pierre says:

    Jo.. vad ska man säga.. stor motor i en liten bil.. Vantage är ju deras ”Boxter” och nu har den fått storebrors motor och lite ventilationer osv som DBS.. men Vantage är lite för kort för att få fram dom vackra Aston Martin linjerna… det är fortfarande DB9 DBS som gäller, DB9an har precis fått sej en facelift.
    http://sirpierresgodispase.blogspot.com/2010/07/en-av-varldens-vackraste.html
    Har du sett den lilla live?

Lämna ett svar

Hittar du inte vad du söker? Hittar du inte vad du söker?