I’ll have a double: Subaru Legacy x2…

Väl hemkommen och i full färd att göra sig i ordning för en grabbkväll för att fira resten av ligans avresa till Thailand (varför ska det firas, straffarbete i -4 grader med container ska de ha!)…

 

Var som alltid ”dagen efter” containerlossning högt tempo med bollandet av nya bilar. Raska oljebyten och sen de obligatoriska första provkörningarna, för att se att allting lirar. Samtliga bilar vi tar hem gås igenom till punkt och pricka för att se att de möter våra krav på skick och driftsäkerhet. Utefter det sätts ett serviceprogram för det mekaniska ihop, samt att man rekondar hela bilen. Idag blev det mycket Subaru, och dessa två var givetvis i fokus. Steffens blåa -02a och ”Brennas” röda -03 Blitzen:

 

 

Båda bilarna var icke speciellt överraskande i riktigt toppskick, ser redan nu fram emot nästa steg i provkörningar när de genomgått mer ingående servicejobb såsom tändstiftsbyte etc. Är grymt bra tryck i Legacy redan original, vet inte om jag nämnt det förut men det sekventiella systemet är uppbyggt med en liten turbo i botten och en större som kickar igång runt 5500 varv = gott om register och trevlig spets!

 

 

Finns inte mycket mer att tillägga här, kommer mera framöver om hur det går med dessa Premium Subarus. Två st till står i garaget och ska levereras inom kort till sina ägare. Man kanske skulle passa på och göra en liten photoshoot innan de hinner lämna, hmm… 🙂

4 tankar om “I’ll have a double: Subaru Legacy x2…

  1. Steffen says:

    Japaner Japaner Japaner hihihi. De får sina stylingryck ibland. Ögonlocken passar verkligen inte på en röd bil.
    Angående turbosystemet har man ju läst en hel del om på diverse forum, vissa skriver som du Micke medans andra påstår att det är två lika stora turboaggregat där det ena jobbar på de låga varven för att sedan gå in i VOD (Valley of death) runt 4500-5500 där laddet släpper en aning följt av att båda aggregaten drar igång och matar max. Själv blir man inte riktigt klok på det där 🙂 En sak är iaf säker, tiden går sakta nu… kan det inte bli vår snart?

  2. Gzon says:

    Rx-7orna har 2 lika stora aggregat som fungera så men på Legacyn så är det olika aggregat. Laddtrycket är dessutom ett antal hekto högre på övre steget vilket ger en rejäl turbokick på toppen.

Lämna ett svar

Hittar du inte vad du söker? Hittar du inte vad du söker?