”Hur är det med rost på bilar direkt från Japan…?”

Något vi svenskar är mycket petiga med, och som sitter i våran ryggrad speciellt med importbilar är; ”kolla extra noga efter rost!”

 

Kan omedelbart avslöja att många modeller som enbart sålts i Japan kan vara mycket känsliga för rost, och har bilen t.ex. rullat ett par år i England så syns det direkt. Har den däremot varit i Japan under hela sitt liv, där de inte använder salt på vägarna och är förskonade från dåligt klimat i större delen av landet; så är risken stor att de ser lika fina ut undertill som denna Subaru Impreza STi:

 

 

Detta är ändå på en bil som har original avgassystem och gått över 10 000mil!

 

Våra besiktningsgubbar har börjat vänja sig vid denna standard, annars kunde man alltid glädjas åt lovord om att ”den ser ut som ny undertill ju”. Spana in t.ex. skruven på denna bild från samma bil som ovan, ser otroligt fräsch ut!

 

 

Nu finns det som jag nämnde även delar i Japan där det t.o.m. körs med bilarna i vinterförhållanden vi svenskar är vana vid, och alla är inte helt perfekta undertill. But pretty damn close!

 

Riktigt tacksamt att de skippar det puckade vägsaltet, kontentan blir; att om ni skyr rost som pesten- importera direkt från Japan för bästa skick! 🙂

Lämna ett svar

Hittar du inte vad du söker? Hittar du inte vad du söker?