En titt på Pierre Ingelsgårds 350Z RS

Pierre är en kul kille vi träffade första gången på Vallåkraträffen 2008. Tillsammans med honom (försökte göra haha) gjorde vi Helsinborgs gator osäkra när vi gled runt i SUPERIOR SUPRAN.

 

Hans 350Z är inte att leka med, men har under årens lopp kanske haft lite fel sorts folk som rådgivare. Vi hoppas värva honom till Superior-familjen och få ordentlig fart på den, en av våra huvudleverantörer är ju kända Sunline Racing som är bland de bästa i Japan på att trimma just ”Fairlady Z” som den heter där.

 

 

Kolla gärna in PIERRES SPEC på garaget.org. Bilen står utställd i A-hallan i Bilsport: gatbilar.se hela helgen.

13 tankar om “En titt på Pierre Ingelsgårds 350Z RS

  1. Pierre says:

    ja just megan så är det grenrören och mina coilovers. men det var hela tiden bara tänkt att ha som grundprylar för att sen bygga vidare. grenrören gjorde vi längre och med kollektor och coiloversen satte jag helt andra ,starkare fjädrar på.

    men dom grenrören e borta nu ändå =)

    så hellre att köpa billiga prylar som råmaterial att bygga vidare på och specifiera efter min bil än att köpa dyra prylar o bli skitsur över resultatet

    • Micke_J says:

      Hmm, sunt tänk. Vet många som haft lyckade resultat med att köpa Kina ”Autobahn88” grenrör och moddat till dom, samtidigt som t.o.m. HKS dito varit direkt dåliga och KRÄVT bearbetning… Svårt att definera, gäller att man alltid ser över vad varje tillverkare har som styrkor. Vet t.ex. att jag mycket hellre valt en billigare Blitz IC än HKS, finns skillnader hårdvarumässigt men trots det är HKS dyrare p.g.a. märket.

Lämna ett svar

Hittar du inte vad du söker? Hittar du inte vad du söker?