Armin vs Björck, Supra-elitens väsentliga siffrorna för dagens duell:

Vi gick ett varv och pratade en snabbis med båda våra vänner, och Sveriges härskare över dragracing Supror i Sverige: Armin Avdic och Peter Björck!

 

Tyvärr har vi haft en del driftstrul här idag med elverk som inte fungerar som de ska, men nu är bloggen tillfällfigt uppe igen. Körningarna har gått lite fram och tillbaka, kommer en kort resumé av tiderna när vi tar lunch…

 

Här har ni iaf lite data över vad dagens två tungviktare sitter på för artilleri:

 

Armin Avdic:

 

[nggallery id=166]

 

Turbo: Borg Warner 86mm ”custom”.

Däck: Hoosier 28/10 Drag.

Högsta bromsade effekt: 1177

Bästa tidigare ET: 9.94 / 241km/h

 

Peter Björck:

 

[nggallery id=165]

 

Turbo: Garrett 47-88

Däck: MT ET Drag 28/10.5

Högsta bromsade effekt: 900RWHP (Maxade dynon)

Bästa tidigare ET: 9.88 / 244km/h

 

 

Båda två är på 3000cc dvs utan stroke eller dylikt samt fullviktade. Riktigt imponerande bilar, självklart manuellt växlade… 😉

 

Ska bli en fröjd att se dessa två tävla mot sig själva och varandra i stegen sen kanske…?

12 tankar om “Armin vs Björck, Supra-elitens väsentliga siffrorna för dagens duell:

  1. Jakob says:

    Älskar dessa två bilar, riktigt sjuka byggen. Har lagt mycket tid i dessa herrars projekt trådar på zatzy. När jag låste Björks projekt tråd för första gången för några år sen skapade det ett sånt sug efter att äga en egen supra men tog inte tag i det förrens i år. Förhoppningsvis dröjer det inte så många veckor innan min supra har blivit reggad o färdig så man själv kan börja bygga ett monster 🙂

  2. Supramannen says:

    Yo grabben

    Härskare är den som är snabbast, vi körde ifrån båda dessa herrar första gången ut och ha räven den snabbaste tiden i hela europa med våran gamla, men snabba är dom och jag gillar dom skarpt

    • Micke_J says:

      Undrar om det inte går gräva upp ett gammalt Rick-citat där han understryker hur ointressant det är med automat racers så länge de inte är i klass med hans gamla best… Eller så är det bara konstatera att så är faktiskt fallet, 6-speed is the shit we all care to think about… 😉

      Ska bli kul att se Armin och Björck på t.ex. action meet där det finns fäste för mer… Men kul att ha dig ombord igen Rick, du behövs som jag alltid sagt i ”tugget”. 🙂

  3. Supramannen says:

    Kanske i din värd, la lala lands värden alltså där du hittar på egna regler och så…i den riktiga värden så spelar det ingen roll om bilen är svart vilken turbo den har eller hur man växlar det är tiden som talar sitt språk, snabbast över linjen vinner…bygga en långsam bil bara för den ska va rätt för er är inte min grej liksom.. med din regler skulle porsche inte få finnas för den är för snabb och samma sak här..:)

    Ne vi ses på action meet och ska bli kul att sätta en låg 9a får se om nån annan hänger med i tider eller om dom vill åka runt och missa växlar..:)…

    • Micke_J says:

      Nedu Rickard, jag är bara ett språkrör. Lägg inte bördan på mig om att sätta regler! 😉

      Tror de flesta entusiaster faktiskt tycker det är lite ointressant med auto och drag. Men håller du inte med så är det strikt din åsikt som jag respekterar. 🙂

  4. Supramannen says:

    Det känslan får inte jag, finns charm med båda..dom flesta jag pratar med tycker snabbast är tuffast och kör man streetrace som vi gör mycket är det avrättning mot dessa manu bilar..:)

    Jag gillar båda och efter som jag kört båda vet jag svårighten med båda och jag tycker inte det är lättare med auto..

    • Micke_J says:

      Har själv lockats av tanken just vid streetrace ha auto och bara mosa folk i samma klass. Så först.r precis vad du menar! Men ta bara på Supraforums.com som är ett bra riktmärke, hur ointressant är inte alla 8sec auto-bilarna mot de som kör lika snabbt med 6-speed men är rätt lätträknade?
      Men som sagt, i streetrace är det försumbart. Vart mycket positivt överraskad när jag såg att ni var ute igen på Valhalla. Kanske får göra ett reportage nästa vända ut… 🙂

  5. Supramannen says:

    DÅ har vi helt OLIKA syn på det, på supraforums där jag typ hängt sen starten är det ingen som dömmer efter lådan det är lika tufft att åka med auto och 6 speed är min uppfattning att dom tycker i USA… alla som är snabba kör auto och tävlar sen finns det en som lyckats med och en 7a med sin manu det är en grym bedrift men det är grymt att åka fort som BL gjorde ist med sin auto med

  6. Supramannen says:

    Tror det är mer lite gat folk eller mitt i mellan folk som du tex som har dina egan time attack regler och även hur en drag race bil ska gå.. lite som att på strippen ska det va manu och gå sakta och på banan ska det va japs som går sakta..:)

Lämna ett svar

Hittar du inte vad du söker? Hittar du inte vad du söker?