Årets Superiorfoto kandidat #5: Skyline @ Mantorp – Bramstedt.se

Denna bild togs i samband med en shoot vi hade med LUKAS BRAMSTEDT direkt efter vi hade kört ett race som är mycket läsvärt: TIME ATTACK MANTORP MED ALX DANIELSSON VS SMR M.M!

Vi skulle även ha kört mot Loaded BMW M3 vid det tillfället, men kom olika rapporter för varför han aldrig dök upp. Han blev iaf. frånkörd tidsmässigt så det skrek om det, och dök inte upp mer under hela säsongen. Revansch 2010 Mr. Gladiator? 😉

 

Här är iaf den bilden jag gillade bäst som var i shooten efteråt, fanns många riktigt bra at välja på och då har vi ett galleri av ”action-bilder” också att kika över:

 

 

Bra skärpa, spännande vinkel med himmelen och en TIME ATTACK SKYLINE som ser hur lugn ut som helst efter en hel dags racing… 😎

 

Kommentera nedan vad NI tycker om bilden!

17 tankar om “Årets Superiorfoto kandidat #5: Skyline @ Mantorp – Bramstedt.se

  1. Supramannen says:

    Loaded verkar ha inset att han är ljus år bakom dom andra snabba bilar och satsar på andra grejer nu, som miljö bil osv..

    Han skulle ju sätta bench bark tider på alla svenska banor, när vi på SMR körde ifrån han med 5 sek så tog den satsningen visst slut, ja nästa år blir skoj har en ny bil på g med mer effekt och ett par hundra kilo lättare, bring it on

    • Micke_J says:

      Rickard, jag kan bara säga att jag verkligen ser upp till dig när det gäller det här med att ”call things like they are”. Miljöbil? WTF man…

      Du får ett till stort plus för att vara Gatbils-banracingens Dana White och röra om i grytan. Vi antar din utmaning och hoppas att vi kan ge dig en match, men du blir svårslagen! 🙂

  2. Suprmannen says:

    Ja då får ni kämpa, mitt mål är runt 1,16-1,17 på R däck och under 1,15 på slicks,alex lyckade ju köra min på bil på 1,21,7 på första varvet och andra varvet va han 0,6 före redan innan däcken ballade ur, detta va första gången i bilen, och på året varmaste dag.. så Alx uppskattar under 1,20 skulle han kunna kört en sval höst dag med lite mer tid bakom ratten, detta va med min gatbil, nu bygger jag en racigare variant med mer effekt och mindre vikt

    • Micke_J says:

      Rickard: Vi vet att det är en tuff målsättning, vi hade sämre däck (1 säsong gamla MPS) och ännu sämre förutsättningar för Alx (med passagerare, endast ett fåtal varv i en högerstyrd Skyline och ett ”halvattack” varv då 1.24,9 kom) att sätta bra tider. Det borde gå kapa så vi är nära iaf. Men logiskt sett är din 700+HK GT2 på hårt inställda helt nya Kumho och med sina lättningar överlägsen vår gat Skyline.

      Ny säsong nästa år, allt gammalt är struket nu. Man kan ju inte göra som vissa Bayerska skrytmånsar och säga att ”man inte har mer att bevisa”, det är inte riktigt racing då utom mest forum-onani. 😉

  3. Suprmannen says:

    Ne ni är inte ens nära, och jag tror inte ni kommer komma nära ens..:)

    Skulle faktiskt haft ett år beggade MPCS än dessa Khumo, men till nästa år blir det Toyo för min del om inte MPCS sänt priser rejält

    Angånde lättningar så va det bara dörrar som va extra inget annat för tillfället, att gt2an är en lättar eoch bättre bil från början är inte mitt fel..:)

    650hk om ens det va det i min om ens det, inget bytt i maskin utom andning, som luft in och ut, inge kammar eller nått..

    Så börja trimma nu eller lätta istället för att skyll på massa saker, alla har vi samma förutsättning nu, nytt år och nya tider, bring it on..:)

    Skrivet med glimten

    • Micke_J says:

      Hehe, we are cool. Glimten uppfattad. Jag som var rätt övertygad om att Kumho var snäppet vassare? Puppan verkade också ha rymt lyckade resultat med dom, eller minns jag allt fel nu…? Loggarna visar att du måste ha minst 700HK med tanke på slutfart på långa rakan. Skiljer nästan 20km/h mot Skylinen och Robins Supra. Men visst, spårval, utväxling, vikt etc avgör ju också. GT2an är redan från fabrik som en GT-R, så det behöver du inte ursäkta dig för. Däremot hjulvinklar och vinge, canards, splitter mm gör ju sitt för att än en gång göra det till en ”har du den på gatan så också…?”. 😉

      Men been there done that, du slog oss förra året med råge och frågan är ens om vi med perfekta förutsättningar, lite mer effekt, rutin, chassiemods och däck kan slå ens den tiden. Vi ska försöka iaf. 🙂

  4. Suprmannen says:

    He he

    Ja du yrar som vanligt, Puppan kör på Toyo…Ne inte alls nöjd med Khumo dom är trasig också redan efter ett fåtall varv så spricker slitbanan, Nå 700hk har den ej inte en chance, 600-650hk…Hjul vinklar va bara en grad extra för tillfället och ger inget specillt för tiden, är mer för slita däcken rätt.. Inga canard eller nått sånt, bara en vinge och läpp den rullar med exakt samam spec så på gatan, nu har lids köpte grejern och kör så på gatan med, inga problem..Han körde föresten nästan lika fort som er i sin orginalaere..

    Tror inte ni kommer ner på mycket bättre tider än 1,23 nått och då är det 2 sec kvar som är massor..

    Men som sagt kul att nån utmannar, är ensamt på toppen, både här och i dragracing

    • Micke_J says:

      Har för mig att Puppan bytte till sin sista attack som var på Mantorp? Men ska inte svära på det.

      Håll ändå med om att 20km/h skillnad i slutfart är en del. Sen är det ju bara korkat att försvara sig med att man har mindre effekt, får trimma mer då helt enkelt? 😉

      Ja, LIDS är någon vi kommer passa oss för nästa år då jag har koll och respekt för hans bil. Vi underskattar inte någon och stöttar undermedvetet samtliga som vågar vara med och satsa med svart på vitt = presterade tider.

      Jag tror med ca 50HK mer, mer downforce, lite lättare, däck, hjulvinklar och Alx som fått lite mer tid bakom ratten- så borde vi inte vara chanslösa mot din gamla tid. Men notera GAMLA. Läskigt om du ska bygga något du kallar mer race nu. Får väl kapa sönder Gzons 3-rotor bygge och köra med den i slutändan istället för våran 1700kg klump. 😉

      Japp, och det är lika kul att någon vågar sticka ut hakan som du gör Rickard. Röra om i grytan = ökat intresse = hobbyn utvecklas.

  5. Suprmannen says:

    Hej

    Jag kan svära, för Puppan är sponsrad av Toyo och har aldrig åkt nått annat på sin 996a..:)..Ja 20 blås är stor men poschen är alltid snabb det är som lids och jag som hade 241 blås med orginal turbos och jätte vinge, dessa turbos kan hur mycket man än vill inte pumpa mer än 500-550hk..

    Ja LIds bil ska du passa dig för, den är ju preppad av oss därför går den fort..:)..Du behöver nog inte stötta han på att köra tider, han har hållt på med dett långt innan er..:)

    Ja hoppas ni verkligen tar min gamla tid så man får nått att kämpa mot, men tyvär tror jag inte ni når dit, men överrask mig gärna..:)

    • Micke_J says:

      Oki, if you say so. Och Lids behöver inte min sympati, var mer en allmän välmening och ömsesidig respekt. Men vi skiljer oss mycket i det där prestigetänket så du tolkade mig fel. 😉

      Vi får se… Ta och avslöja planerna för 2K10 nu istället!

    • Micke_J says:

      Toppen, en 997 ”from scratch” alltså. Är det GT2 drivlina man kör då eller finns något ”billigare” att utgå ifrån om man ändå ska byta allt? Maila gärna en teaserbild så kan jag göra ett litet inlägg där vi kan fortsätta diskussionen. 😉

Lämna ett svar

Hittar du inte vad du söker? Hittar du inte vad du söker?