Den allmänne bilägaren tror ju oftast, Eller rättare sagt hoppas att det enda rätta att göra med sin bil när den behövs repareras eller servas är att lämna in bilen till sin märkesverkstad.
Oftast tror man att privata verkstäder är bara bluffare hela högen eller att dom inte kan just din bil.
Men jag har gång på gång lärt mej att det är precis tvärtom.
Det var just pga verkstaden som jag sålde min Mercedes..
Och hela storyn om min 350Z och Nissan i både Malmö och Lund orkar jag inte ens gå in på. Hela 2 år efter jag ägt bilen så hade dom fortfarande inte verkstadshandboken till bilen.. Men jag hade den…
Vilket som, Förra säsongen så körde ju en självmordskandidat på min bil, Och sen dess så har där varit ett sjukt irriterande missljud ifrån diffen.
Vilket jag har då påpekat sen i sommras när jag fick tillbaka bilen ett år senare, Och bara blivit runtskickad som vanligt.
Nu i Fredags då så lämnades bilen in för att Nissan skulle plocka ner diffen, Så att försäkringsbolaget skulle komma dit och SE om missljudet har med krocken att göra…. Retards…
Vilket som, Hade en tid Fredag morgon, Lämnade in bilen och bad dom ringa mej SÅ FORT diffen var nerplockad så att jag också kunde komma dit och se på den..
På Tisdag ringer JAG till DOM.. Och frågar hur det går.. Det tar ju inte 3 dagar att plocka ner en diff även om jag har en massa extra stag och grejer.
Då säger killen på Nissan att ”Dom jobbar på det” Och givetvis skulle dom ringa till mej så jag kunde komma och kolla på den samtidigt som killen från försäkringsbolaget skulle vara där så vi kunde snacka..
Idag ringer jag dom igen.. Och frågar hur det går.. verkstadschefen har inte koll på något alls utan ber mej ringa till killen från försäkringsbolaget och höra med han om han vet nått…
Så jag ringer till honom och han säger att han redan har varit och kollat på diffen, Men eftersom inte han är ”specialist på diffar” så bad han Nissan att skruva ihop bilen igen så att dom i nästa vecka kan skruva ner den igen så han OCH hans specialist kollega kan kolla på det… Igen…
Så nu ska det bli kul o se NÄR Nissan ringer mej för att berätta detta och förmodligen be mej köra hem med bilen i snöstorm med R-Däck för att bara några dagar efter köra dit igen..
TRO mej, Jag går MYYYCKET hellre till nån ”Arabverkstad” där ingen pratar svenska men där jag iallafall får vara med hela tiden och det kostar mej 1/3del…
Som jag sagt så många gånger.. Vi behöver verkligen en Superior Verkstad här nere i Malmö.
Så jävla dåligt av verkstan att göra så. Hört dåligt om många märkes verkstäder.
finns ju en i småland å skall det bara vara på så fixar vi hämtning av bilen med 🙂
Jo men nu var ju detta ett försäkringsärende.. jag hade aldrig lämnat bilen till Nissan annars.
du jag har samma problem med våran subaru handlare här i växjö snart tagit de 5 månader att ta hem 2 st forester fram lysen
Dom flesta som jobbar som bilreparatörer idag är inget mer än bilmontörer. Dom är totalt värdelösa på att reparera men duktiga på att byta ut saker.
Får du mer problem med Nissan Malmö så gå in till platschefen och lyft honom i skjortan och hälsa från mig ( min kusin ) så kanske han kan sätta fart på gubbarna 😉